Langsung ke konten utama

TEATER GARASI


TEATER GARASI
Teater Garasi dipundamel surya kaping 4 Desember 1993, Teater Garasi menika inggih menika sakumpuling seniman lintas disiplin saha Laboratorium Penciptaan Teater ingkang domilisinipun wonten ing Yogyakarta. Saking awal madegipun, Teater Garasi sampun mandhet posisi wonten lanskap seni Pertunjukan eksperimental. Wonten ing tingkataning wujud, karya-karya Teater Garasi dhasaripun asring awujud kajian saking Tradisi-tradisi seni pertujunkan ingkang sampun wonten saha nggabungaken kaliyan sensibiltias saha media kontemporer.
Teater Garasi wonten ing Kampus wiwit saking taun 1993 dugi 1999 lan tuwuh wonten ing periode ingkang dipuntandai pentas-pnetas teater ingkang dipundominasi tema-tema protes dhening kekuasaan. Tetater Garasi mbeta ide, inggih menika teater saged ugi dipunangkat lumantar bab-bab sederhana, misalipun gayutan antawasipun Jaler saha Wanita.
Wonten ing wiwitipun pagelaran Teater Garasi menika adhedhasar wonten naskah saha wujud pagelaran teater umumipun. Inggih naskah saking Indonesia utawi terjemahan/saduran saking naskah asing. Wonten ing Tahun 1999. Teater Garasi mutusaken lepas saking kampus. Menika awalipun perjalanan minangka salah satunggaling teater independen ingkang aktif wonten ing  Indonesia . Teater Garasi nindhakaaken eksplorasi lumantar Repertoar Hujan dhening Gunawan Maryanto saha Waktu Batu dhening Yudi Ahmad Tajudin kaliyan panyerat naskah Andi Nur Latif. Wujudipun pertunjukan ugi weah. Kekalih pertujukan menika mbonten ngginaaken tembung, mboten linier, saha nitikberatakan wonten kemampuan tubuh aktor sarta menapa kemawon ingkang saged dipunasilaken saking swanten utawi musik. Tata Panggung utawi ruang pagelaran saged ugi beda kaliyang ingkang sampun dipuntampilaken saderengipun.
Sinaosan asring dipunasosiasiaken teater absurd, teater garasi mboten punafiliasi wonten ing satunggaling wujud utawi gaya tartamtu. Garasi sanes kelompok Teater realis utawi kelompok Teater tubuh. Teater Garasi inggih menika kelompok teater.Proses kreatifipun piyambak nedhahaken keberagaman wujud estetik ingkang Teater Garasi pelajari saha praktekaken. Ingkang sanesipun, pertujukan solo aktor-akrot teater Garasi ugi nampilaken lakon realis ingkang ngandalaken kekuatan tembung saha alur carios.
Teater garasi menika yakin, kerja penciptaan teater inggih menika ugi satunggaling cara kangge mahami kasunyatan-kasunyatan sosial wonten ing masyarakat, ingkang mesthi wonten ing ewahing-ewahing saha langkung gegayut kaliyan jejaring kasunyatan-kasunyatan ekonomi, politik, saha kabudayan global. Awit saking menika, sedaya karya-karya teater garasi inggih menika ugi upata kangge nindakaken pawaosan krisis wonten ing kasunyatan sosial tartamtu saha bikak dialog kaliyan publik/pamiyarsa.
Wonten ing taun 2003, Teater garasi nggaet dana hibah sakinh HIVOS. Lumanatar dana kasebat Teater Garasi mboten ugi namung minangka kelompok teater ananging ugi minangka lembaga kabudayan ingkang aktif nggelar diskusi, mbikak sekolah keaktoran, udi nggelar pertunjukan-pertunjukan studi. Wonten ing wiwit taun 2002, teater Garasi badhe damel kelompokipun minangka laboratorium penciptaan saha mawi cara berkala nerbitaken jurnal Lebur, ingkang ngabaraken pangrembaka teater seni pertunjukan saha kabudayan. Sasaenipun nerbitaken jurnal, wiwit taun 2006 Teater Garasi nerbitaken newsletter Skana ingkang ngabaraken prastawa teater saha tari samenia wonten ing Yogyakarta.
Wiwit tahun 2007 dugi 2008, Teater Garasi ndukung proses pertunjukan solo saking aktor-aktoripun. Seri pertunjukan menika nampilaken 9 aktor teater garasi saking 9 seri Pertunjukan wonten Yogyakarta, Bandung, Jakarta, saha Lampung. Dene Pertunjukan mutakhir teater Garasi inggih menika je.je.lan (2008) saha tubuh ketiga (2010) dhening sutradara Yudi Ahmad Tajudin,
Tetaer Garasi nalika dipungarsani Direktur Artistik. Yudi Ahmad Tajudin, saha direktur eksekutif Kusworo Bayu Aji, wiwit taun 2004 teater garasi sampun mentasaken karya-karyanipun wonten ing panggung-panggung internasional, kados 48-singapore (2004), festival in Transit ingkang dipunselenggaraaken dhening The House of World Cultures, Berlin-Jerman (2005) , saha physical Teatre Festival toko Jepang (2005-2006).


Teater garasi

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Unggah-ungguh basa Jawa ( Unggah-ungguh bahasa Jawa )

UNGGAH-UNGGUH BASA JAWA Unggah-ungguh Basa Jawa yaiku adat sopan santun, tatakrama, tatasusila nggunakake Basa Jawa. Undha-usuke Basa Jawa miturut unggah-ungguhe kena kaperang dadi 5, yaiku : Basa ngoko, kaperang dadi 2,  yaiku Ngoko Lugu lan Ngoko Andhap (isih kaperang maneh dadi 2, Antya Basa lan Basa Antya). Basa madya, kaperang dadi 3, yaiku Madya Ngoko, Madyantara lan Madya Krama. Basa Krama, kaperang dadi 5, yaiku Kramantara, Mudha Krama, Wredha Krama, Krama Inggil, lan Krama Desa. Basa Kedhaton. Basa Kasar. A. BASA MADYA       Basa Madya iku basa ing antarane basa ngoko lan krama. Wujude Basa Madya yaiku tembung Madya kaworan ngoko utawa krama. Basa Madya Ngoko biyasane isih digawe dening wong ing desa lan pegunungan.  Manut wujude, Basa Madya diperang dadi 3, yaiku : 1. Madya Ngoko. Basa Madya Ngoko wujude tembung : Madya (ater-ater lan panambang ngoko) Ngoko Dika, mang, samanng Ciri-cirine Basa Madya Ngoko antara...

Pangertosan Drama

Pangertosan drama Miturut etimologi, tembung drama saka basa Yunani, yaiku draomai sing duweni teges ‘tandang, tindak, lelakon’ ( to do, to act ). Miturut Panuti Sudjiman, drama yaiku karya sastra sing duweni ancas (tujuan) nggambarake panguripan sing ngatonake konflik lan emosi liwat tumindak ( action ) lan paguneman ( dialog ) lan dirancang kanggo pementasan ing panggung.   Maragakake drama Titikane drama, yaiku naskah sing awujud paguneman utawa dialog. Ing sajroning ndhapuk pacelathon pengarang kudu nggatekake paguneman para paraga ing saben dinane. Basa sing digunakake ing paguneman yaiku basa saben dinane, amarga para paraga mau makili utawa nyulihi (makili) panguripan saben dinane. Umpamane yen maragakake tokoh preman, omongane kudu kaya watake preman. Maragakake wong Banyumas, dialek Banyumase kudu krasa (cetha), lsp. Dialog ing sajroning drama kudu nggambarake karakter (watak) paraga-paragane. Malahan, paguneman ing drama duweni sipat estetis, tegese ...

Pranatacara Adicara Midodareni

Nuwun,             Sanggyaning para rawuh ingkang kinurmatan kawuryan saking mandrawa risang calon penganten miwah sapengombyongan sampun arsa prapta ing wismaning pamengku gati.  Praptanira calon penganten miwah pengombyong ngaturaken pambagya kawilujengan. —————————(gendhing Ladrang Sri Wilujeng)————————             Nalika samana risang calon penganten kakung miwah pangombyong sampun kepareng  mratitisaken satataning lampah. Sinengkuyung mring para kadang miwah sentana, karsanipun Bapak-Ibu Slamet Utomo ingkang arsa bebesanan kaliyan Bapak-Ibu Sugeng Raharjo kawuryan saking mandrawa kathik ngasta saniskaraning ubarampe srah-srahan, manekawarni wujud, lan warninira.             Wus tinata lampahing risang calon penganten kakung miwah pangombyong. Ingkang wonten ing ngarsa nun inggih tetungguling lampah Ba...