Langsung ke konten utama

TEATER GARASI


TEATER GARASI
Teater Garasi dipundamel surya kaping 4 Desember 1993, Teater Garasi menika inggih menika sakumpuling seniman lintas disiplin saha Laboratorium Penciptaan Teater ingkang domilisinipun wonten ing Yogyakarta. Saking awal madegipun, Teater Garasi sampun mandhet posisi wonten lanskap seni Pertunjukan eksperimental. Wonten ing tingkataning wujud, karya-karya Teater Garasi dhasaripun asring awujud kajian saking Tradisi-tradisi seni pertujunkan ingkang sampun wonten saha nggabungaken kaliyan sensibiltias saha media kontemporer.
Teater Garasi wonten ing Kampus wiwit saking taun 1993 dugi 1999 lan tuwuh wonten ing periode ingkang dipuntandai pentas-pnetas teater ingkang dipundominasi tema-tema protes dhening kekuasaan. Tetater Garasi mbeta ide, inggih menika teater saged ugi dipunangkat lumantar bab-bab sederhana, misalipun gayutan antawasipun Jaler saha Wanita.
Wonten ing wiwitipun pagelaran Teater Garasi menika adhedhasar wonten naskah saha wujud pagelaran teater umumipun. Inggih naskah saking Indonesia utawi terjemahan/saduran saking naskah asing. Wonten ing Tahun 1999. Teater Garasi mutusaken lepas saking kampus. Menika awalipun perjalanan minangka salah satunggaling teater independen ingkang aktif wonten ing  Indonesia . Teater Garasi nindhakaaken eksplorasi lumantar Repertoar Hujan dhening Gunawan Maryanto saha Waktu Batu dhening Yudi Ahmad Tajudin kaliyan panyerat naskah Andi Nur Latif. Wujudipun pertunjukan ugi weah. Kekalih pertujukan menika mbonten ngginaaken tembung, mboten linier, saha nitikberatakan wonten kemampuan tubuh aktor sarta menapa kemawon ingkang saged dipunasilaken saking swanten utawi musik. Tata Panggung utawi ruang pagelaran saged ugi beda kaliyang ingkang sampun dipuntampilaken saderengipun.
Sinaosan asring dipunasosiasiaken teater absurd, teater garasi mboten punafiliasi wonten ing satunggaling wujud utawi gaya tartamtu. Garasi sanes kelompok Teater realis utawi kelompok Teater tubuh. Teater Garasi inggih menika kelompok teater.Proses kreatifipun piyambak nedhahaken keberagaman wujud estetik ingkang Teater Garasi pelajari saha praktekaken. Ingkang sanesipun, pertujukan solo aktor-akrot teater Garasi ugi nampilaken lakon realis ingkang ngandalaken kekuatan tembung saha alur carios.
Teater garasi menika yakin, kerja penciptaan teater inggih menika ugi satunggaling cara kangge mahami kasunyatan-kasunyatan sosial wonten ing masyarakat, ingkang mesthi wonten ing ewahing-ewahing saha langkung gegayut kaliyan jejaring kasunyatan-kasunyatan ekonomi, politik, saha kabudayan global. Awit saking menika, sedaya karya-karya teater garasi inggih menika ugi upata kangge nindakaken pawaosan krisis wonten ing kasunyatan sosial tartamtu saha bikak dialog kaliyan publik/pamiyarsa.
Wonten ing taun 2003, Teater garasi nggaet dana hibah sakinh HIVOS. Lumanatar dana kasebat Teater Garasi mboten ugi namung minangka kelompok teater ananging ugi minangka lembaga kabudayan ingkang aktif nggelar diskusi, mbikak sekolah keaktoran, udi nggelar pertunjukan-pertunjukan studi. Wonten ing wiwit taun 2002, teater Garasi badhe damel kelompokipun minangka laboratorium penciptaan saha mawi cara berkala nerbitaken jurnal Lebur, ingkang ngabaraken pangrembaka teater seni pertunjukan saha kabudayan. Sasaenipun nerbitaken jurnal, wiwit taun 2006 Teater Garasi nerbitaken newsletter Skana ingkang ngabaraken prastawa teater saha tari samenia wonten ing Yogyakarta.
Wiwit tahun 2007 dugi 2008, Teater Garasi ndukung proses pertunjukan solo saking aktor-aktoripun. Seri pertunjukan menika nampilaken 9 aktor teater garasi saking 9 seri Pertunjukan wonten Yogyakarta, Bandung, Jakarta, saha Lampung. Dene Pertunjukan mutakhir teater Garasi inggih menika je.je.lan (2008) saha tubuh ketiga (2010) dhening sutradara Yudi Ahmad Tajudin,
Tetaer Garasi nalika dipungarsani Direktur Artistik. Yudi Ahmad Tajudin, saha direktur eksekutif Kusworo Bayu Aji, wiwit taun 2004 teater garasi sampun mentasaken karya-karyanipun wonten ing panggung-panggung internasional, kados 48-singapore (2004), festival in Transit ingkang dipunselenggaraaken dhening The House of World Cultures, Berlin-Jerman (2005) , saha physical Teatre Festival toko Jepang (2005-2006).


Teater garasi

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Unggah-ungguh basa Jawa ( Unggah-ungguh bahasa Jawa )

UNGGAH-UNGGUH BASA JAWA Unggah-ungguh Basa Jawa yaiku adat sopan santun, tatakrama, tatasusila nggunakake Basa Jawa. Undha-usuke Basa Jawa miturut unggah-ungguhe kena kaperang dadi 5, yaiku : Basa ngoko, kaperang dadi 2,  yaiku Ngoko Lugu lan Ngoko Andhap (isih kaperang maneh dadi 2, Antya Basa lan Basa Antya). Basa madya, kaperang dadi 3, yaiku Madya Ngoko, Madyantara lan Madya Krama. Basa Krama, kaperang dadi 5, yaiku Kramantara, Mudha Krama, Wredha Krama, Krama Inggil, lan Krama Desa. Basa Kedhaton. Basa Kasar. A. BASA MADYA       Basa Madya iku basa ing antarane basa ngoko lan krama. Wujude Basa Madya yaiku tembung Madya kaworan ngoko utawa krama. Basa Madya Ngoko biyasane isih digawe dening wong ing desa lan pegunungan.  Manut wujude, Basa Madya diperang dadi 3, yaiku : 1. Madya Ngoko. Basa Madya Ngoko wujude tembung : Madya (ater-ater lan panambang ngoko) Ngoko Dika, mang, samanng Ciri-cirine Basa Madya Ngoko antarane : Aku, dadi kula Kowé, dio

Ukara Sambawa

UKARA SAMBAWA Sugeng pepanggihan malih kaliyan kula, wonten ing blog ingkang prasaja menika. Wonten ing kalodhangan menika kula badhe ngaturaken satunggaling bab wonten ing paramasastra basa Jawi, inggih menika bab ukara sambawa. (Sampun cetha nggih, lha wong irah-irahanipun mawon pun pertela mekaten kok…). Hehehehehe. Hmmmmh, nggih pun botensah basa-basi kemawon nggih, mangga dipunsemak materi bab Ukara Sambawa menika. Mugi-mugi saged migunani tumrap sinten kemawon. Matur nuwun. Ukara sambawa. Hmmmmh, mbokmenawa wis akeh banget kang pirsa bab ukara sambawa iki. Malah ukara iki wis kawentar lan kaloka dadi judul lagu manca nagara kang saiki lagi moncer-moncere padha dinyanyekake dening para penyanyi. Nah, lagu apa kira-kira… (mesthi padha lagi mikir yaaaaaaaaa???) Hehe kae lho, malah dadi judhul lagi sing dinyanyekake Adele… sing judhule Sambawa like you… (…*#&*&@*&#(@*&#(……!!!!!! Kae Someone kaleeeeeeeeeeeeeee!!!!! Dudu sambawa. Hiiiiiiiihhhhh). heheh

Upacaran Adat Jawa

Ngupat Ngupat utawa ngupati iku salah sijining upacara adat sing diselenggara'ake wektu calon ibu mbobot 4 sasi . Tembung "ngupat" asale saka tembung papat (4) utawa kupat . Ancasé upacara adat iki kanggo kaslametané calon bayi lan ibuné utawa kanggo sing sifaté tolak bala dadi padha karo upacara adat mitoni . Sing radha bedha karo upacara adat mètèng liyané yaiku ana sajian kupat ing kendhuren ngupati, kupat iki uga disertakaké ing besek sing digawa bali undangan sing hadir. Makna Ngupat sejatiné kanggo pralambang yén jabang bayi wis mlebu ning tahap kaping papat ning proses pangriptane manungsa. Wektu Upacara adat ngupat kudu diselenggarakaké ning dina sing apik miturut petungan dina Jawa . Ngliman Ngliman iku salahsijining upacara adat wètèngan sing diselenggarakake wektu calon ibu mbobot 5 wulan . Tembung "ngliman" asale saka tembung lima (5). Ancase upacara adat iki padha karo ngupatan yaiku upacara kanggo kaslametane c