Langsung ke konten utama

NDALEM PUJOKUSUMAN

NDALEM PUJOKUSUMAN
Pendhopo ndalem Pujokusuman ingkang samenika dados pusatipun beksan tradhisional Yogyakarta rumiyin asmanipun Ndalem Danudiningratan. Papan punika kalebet wonten ing griyanipun GBPH Pujokusumo putranipun Sri Sultan kaping 8, sasampunipun GBPH Pujokusumo krama ndalem kasebat dipunparingaken kaliyan piyambakipun. GBPH Pujokusumo piyambak ugi remen kaliyan kesenian utaminipun beksan-beksan, piyambakipun pimpinan saking Kridomardawa utawi departemen beksan wonten ing kraton Yogyakarta. Saengga wonten ing ndalem Pujokusumo asring dipunanakaken kagiatan beksan saha kathah sanget ingkang nderek kagiatan kasebat.
Ing taun 1961 GBPH Pujokusumo wafat, piyambakipun ninggalaken wejangan kagem putranipun inggih punika KRT.Sasminto Dipura supados dalem sawijining yayasan utawi grup. Lajeng taun 1962 dipundamel grup ingkang namanipun Ndalem Pujokusumaningkang dipunpimpin kaliyan Romo Sas. Ananging amargi piyantunipun kathah saha kirang panggen lajeng dipun damel malih grup ingkang namanipun Paguyuban Kesenian Mardawa Budaya Yogyakarta Pamulangan Beksan Ngayogyakarta ingkang dipunpimpin kaliyan piyambakipun ugi.
Salajengipun dipundamel gabungan saking kalih grup kasebat inggih punika Yayasan Pamulangan Sasminta Beksa Mardawa saha dumugi samenika yayasan kasebat tasih wonten. Udakara taun 1998 Romo Sas seda saha dipunpitadosaken dhateng murid-muridipun. Samenika Ndalem Pujokusuman dados pusat beksan klasik Yogyakarta saha papan kagem nyinauni beksan-beksan klasik Yogyakarta kadosta Bedhaya, Srimpi lsp.
Ingkang sinau wonten ing sanggar punika boten namung piyantung diwasa nanging ugi kagem lare-lare SD saha TK ugi saged sinau beksan wonten ing papan punika. Cacah muridipun udakara 150 piyantun saha dipunajar kaliyan 14 guru. Ugi kathah piyantun-piyantun manca negari ingkang sinau beksan-beksan tradhisional ing Ndalem Pujokusuman punika. Ndalem Pujokusuman inggih punika pusat budaya ingkang kedah kita jagi saha kita lestarekaken. Pamarintah Ngayogyakarta ugi sampun sae sanget anggenipun njagi saha ngrembakaaken papan kasebat. Kita minangka masyarakat Jogja ugi kedah bungah amargi wonten Jogja punika wonten papan kadosta Ndalem Pujokusuman.

Ndalem Pujokusuman

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Unggah-ungguh basa Jawa ( Unggah-ungguh bahasa Jawa )

UNGGAH-UNGGUH BASA JAWA Unggah-ungguh Basa Jawa yaiku adat sopan santun, tatakrama, tatasusila nggunakake Basa Jawa. Undha-usuke Basa Jawa miturut unggah-ungguhe kena kaperang dadi 5, yaiku : Basa ngoko, kaperang dadi 2,  yaiku Ngoko Lugu lan Ngoko Andhap (isih kaperang maneh dadi 2, Antya Basa lan Basa Antya). Basa madya, kaperang dadi 3, yaiku Madya Ngoko, Madyantara lan Madya Krama. Basa Krama, kaperang dadi 5, yaiku Kramantara, Mudha Krama, Wredha Krama, Krama Inggil, lan Krama Desa. Basa Kedhaton. Basa Kasar. A. BASA MADYA       Basa Madya iku basa ing antarane basa ngoko lan krama. Wujude Basa Madya yaiku tembung Madya kaworan ngoko utawa krama. Basa Madya Ngoko biyasane isih digawe dening wong ing desa lan pegunungan.  Manut wujude, Basa Madya diperang dadi 3, yaiku : 1. Madya Ngoko. Basa Madya Ngoko wujude tembung : Madya (ater-ater lan panambang ngoko) Ngoko Dika, mang, samanng Ciri-cirine Basa Madya Ngoko antarane : Aku, dadi kula Kowé, dio

Ukara Sambawa

UKARA SAMBAWA Sugeng pepanggihan malih kaliyan kula, wonten ing blog ingkang prasaja menika. Wonten ing kalodhangan menika kula badhe ngaturaken satunggaling bab wonten ing paramasastra basa Jawi, inggih menika bab ukara sambawa. (Sampun cetha nggih, lha wong irah-irahanipun mawon pun pertela mekaten kok…). Hehehehehe. Hmmmmh, nggih pun botensah basa-basi kemawon nggih, mangga dipunsemak materi bab Ukara Sambawa menika. Mugi-mugi saged migunani tumrap sinten kemawon. Matur nuwun. Ukara sambawa. Hmmmmh, mbokmenawa wis akeh banget kang pirsa bab ukara sambawa iki. Malah ukara iki wis kawentar lan kaloka dadi judul lagu manca nagara kang saiki lagi moncer-moncere padha dinyanyekake dening para penyanyi. Nah, lagu apa kira-kira… (mesthi padha lagi mikir yaaaaaaaaa???) Hehe kae lho, malah dadi judhul lagi sing dinyanyekake Adele… sing judhule Sambawa like you… (…*#&*&@*&#(@*&#(……!!!!!! Kae Someone kaleeeeeeeeeeeeeee!!!!! Dudu sambawa. Hiiiiiiiihhhhh). heheh

Upacaran Adat Jawa

Ngupat Ngupat utawa ngupati iku salah sijining upacara adat sing diselenggara'ake wektu calon ibu mbobot 4 sasi . Tembung "ngupat" asale saka tembung papat (4) utawa kupat . Ancasé upacara adat iki kanggo kaslametané calon bayi lan ibuné utawa kanggo sing sifaté tolak bala dadi padha karo upacara adat mitoni . Sing radha bedha karo upacara adat mètèng liyané yaiku ana sajian kupat ing kendhuren ngupati, kupat iki uga disertakaké ing besek sing digawa bali undangan sing hadir. Makna Ngupat sejatiné kanggo pralambang yén jabang bayi wis mlebu ning tahap kaping papat ning proses pangriptane manungsa. Wektu Upacara adat ngupat kudu diselenggarakaké ning dina sing apik miturut petungan dina Jawa . Ngliman Ngliman iku salahsijining upacara adat wètèngan sing diselenggarakake wektu calon ibu mbobot 5 wulan . Tembung "ngliman" asale saka tembung lima (5). Ancase upacara adat iki padha karo ngupatan yaiku upacara kanggo kaslametane c