Langsung ke konten utama

Perkembangan Shalawatan (Ngrembakanipun Shalawat)


Dibawah ini (Wonten ngandhap menika) merupakan (Inggih menika) makalah Perkembangan Shalawatan menggunakan (Ngagem) bahasa Jawa krama, selamat belajar (Sugeng sinau). ☺

BAB 1
PURWAKA
A.    Cengkahing panyeratan
Kita sedaya mangertosi bilih Nabi Muhammad dipuntepung wasilah ingkang saged nglancaraken donga umat ingkang shalawat dhumateng panjenenganipun. Menika salah satunggaling rahasianing donga utawi shalawat ingkang boten kathah tiyang ingkang mangertosi satemah kathah ingkang nyuwun pirsa kenging menapa Nabi menika dipundongaaken umatipun? Amargi menika bilih kita donga marang gusti Allah ampun kesupen dipunwiwiti shalawat dhumateng Nabi SAW, amargi donga kita menika langkung dipunijabahi beda kaliyan ingkang boten manjataken wasilah nganggo shalawat.
Rikala maos shalawat menika kedah dipunsamektani keyakinan ingkang kiyat, amargi Allah menika wonten ing sakiwa tengenipun pradondi hambanipun. Menika mliginipun gadah panggalih ingkang positif supados donga kita menika dipunijabahi. Sinausa kita menika manjataken donga ananging boten yakin/pikiran negative satemah saged dipunpasteaken donga menika boten dipunijabahi dening gusti Allah.
Shalawat menika satunggaling tanda tresna dhumateng rosulullah, tanda pangraos sukur ingkang boten wonten watesipun, amargi menika kita saged bertauhid tepung dhateng Allah SWT. Mugi-mugi kita dipunkempalaken wonten ing panji junjungan kita nabi Muhammad SAW saha mugi-mugi kanthi waosan shalawat menika kitha saged mendet safaatipun.

B.     Undheraning Perkawis
1.      Menapa ingkang dipunsebut Shalawat?
2.      Kados pundi sejarahi ngrembakanipun Shalawat?
3.      Kados pundi dhasar hokum saha dalil Shalawat?
4.      Menapa kemawon fadhilah maos Shalawat?

C.    Ancasing panyeratan
1.      Kangge njangkepi tugas mata kuliah Apresiasi Budaya.
2.      Ngandharaken bab ngrembaka Shalawat.
3.      Nambah ngelmu bab Shalawat dhateng masyarakat mliginipun tiyang alit.

D.    Paedahing Panyeratan
1.      Nambah ngelmu dhateng tiyang ingkang maos bab ngrembaka shalawat.
2.      Dados sumber referensi.
3.      Nambah ngilmu dhumateng tiyang ingkang maos.

BAB 2
SURASA BASA

A.    Pangertosan Shalawat
Tegesipun shalawat menika saged dipun tingali saking paraganipun. Bilih shalawat menika saking Allah SWT satemah saged paring rahmat dhumateng makhluk. Shalawat saking malaikat menika saged amaringi ampunan. Bilih shalawat saking piyantun-piyantun mukmin menika satunggaling donga supados Allah SWT amaringi rahmat saha kamulyan dhumateng nabi Muhammad SAW saha kulawangsanipun. Shalawat ingggih ugi donga, inggih menika donga kangge diri pribadi, piyantun kathah utawi kepentingan sesarengan. Menawi shalawat kangge ngibadah inggih menika minangka pangraos patuh dhumateng Allah SWT saha gadah pangajab pahala saking gusti Allah.
1.      Dhasaripun maos Shalawat
Dhasaripun maos shalawat nabi kadosta ingkang wonten ing firman Allah surat Al-Ahzab ayat: 56,
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya bersholawat untuk Nabi, Hai orang-orang yang beriman, bersholawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya. (QS al Ahzab 33:56)
2.      Wekdal saha papan ingkang sae kangge shalawatan
Shalawat nabi SAW dipunsariataken wonten ing wekdal-wekdal, papan-papan, saha kahanan-kahanan tartamtu. Al-Khotib wonten ing kitab Syarh al-Minhaj, saha ingkang sasanesipun, ngendika: “Disunahkan memperbanyak membaca Surah Al-Kahfi dan shalawat atas nabi SAW. Pada hari jumat dan malam jumat paling sedikit yang pertama 3 kali dan yang kedua 300 kali.”
Miturut sumber saking Imam Al-Syafi’i r.a ingkang ngendika bilih “Barang siapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari jumat, iya akan diterangi oleh cahaya yang ada diantara dua jumat.”
Paedah dipunprentahaken maos surat Al-Kahfi wonten ing dinten jemuah inggih menika amargi wonten ing surat menika Allah nggambaraken kahanan wonten ing dinten jemuah menika, saha dinten jemuah menika mirip kaliyan dinten kiyamat, amargi kathah piyantun kempal kanggge nglaksanaaken shalat sesarengan, ugi amargi dinten kiyamat menika kaleksanan wonten ing dinten jemuah, menika sampun dipunriwayataken dening Imam Muslim wonten ing kitab Syahih-ipun.
B.     Sejarah Ngrembakaning Shalawat
Surah Al-Ahsab ayat 56 INNALLOOHA WAMALAIKATUHU YUU SHOLLUNA ‘ALAN NABIY
Artinya: sesungguhnya Alloh serta malaikat bersholawat kpd para nabi khususnya nabi muhammad, Di dalam ayat tersebut menegaskan bahwa Alloh bersholawat kepada nabi muhammad adapun cara Alloh bersholawat kepada nabi Muhammad SAW adalah dengan memuji nabi Muhammad seperti yaa habibulloh, yaa nabiyihil kariim dsb, serta cara malaikat bersholawat kepada Nabi Muhammad SAW adalah dengan mendo’akan nabi Muhammad SAW setiap saat, baik dalam keadaan terjaga ataupun dalam keadaan istirahat YAA AYYUHAL LADZI NA ‘AMANU SHOLLU ‘ALAIHI WASALLIMU TASLIIMAN
artinya: hai orang-orang yangg beriman, bersholawatlah kamu untuk nabi (Muhammad SAW) dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya
Wonten ing tafsir jalalan anggitanipun Imam Jalaludin asyuyuti saha Imam Jalaludin Al Mahli ngandaraken tafsir ayat menika bilih piyantun ingkang gadah iman dipunwajibaken  supados maos shalawat saha angaturaken salam dhumateng nabi Muhammad SAW, wonten ing tafsir jalalan dipunandaraken cara piyantun ingkang gadhah iman maos shalawat mawi ketentuan kadosta ALLOHUMA SHOLLI ‘ALAA SAYYIDINA MUHAMMAD saha cara angaturaken salam dhumateng rosulullah SAW
ASSALAMU’ALAIKUM YAA HABIBULLOH,
ASSALAMU’ALAIKUM YAA ROSULULLOH
ASSALAMU’ALAIKUM YAA NABIYUULLOH,
Shalawat menika dipunperang dados kalih inggih menika:
1.      Shalawat matsuroh inggih menika shalawat ingkang dipunriwayataken langsung dening nabi Muhammad SAW kadosta shalawat ibrahimiyah dll.
2.      Shalawat ghoiromatsuroh inggih menika shalawat ingkang dipunanggit dening para sahabat rosul, para garwa, saha putra rosul, para habib, para ulama, para sholihin, para syuhada.
Kalenggahan saha kaabsahan shalawat ghoiromatsurah inggih menika syah, amargi miturut tafsir bayan wonten ing lafadz shollu ‘alaihi wasalimutasliman wonten ing surat Al-Ahsab ayat 56 dipuntafsiraken du’a ikum inggih menika ndongaaken dhumateng rosululloh.
Tuladha sholawat ingkang dipundamel atawi dikarang dhateng para sahabat Rosululloh SAW
Inggih menika sayyidina ‘Ali bin Abi Tholib, inggih menika
SHOLAWATULLOHI WAMALAA-IKATIHII WA ANBIYAA-IHI WA JAMII’I KHOLQIHI ‘ALAA SAYYIDINA MUHAMMADIN WA ALII SAYYIDINA MUHAMMADIN WA’ALAIHI WA ‘ALAIHIMUS SALAAMU WAROH MATULLOHI BAROKATUHU
SHOLAWAT SAYYIDATINA FATIMAH AZZAHRO RODIYALLOOHU ‘ANHA
ALLOOHUMMA SHOLLI ‘ALAA MAN RUUHUHU MIHROOBUL ARWAAHI WALMALAAIKATIHI WAL KAUNI, ALLOHUMMA SHOLLI ‘ALAA MAN HUWA IMAAMUL ANBIYA-I WALMUSLAIIN, ALLOOHUMMA SHOLLI ‘ALAA MAN HUWA IMAAMU AHLIL JANNATI ‘IBADILLAAHIL MU’MINIINA
Sarta taksih kathah sholawat ingkang dipundamel/dikarang dhateng para sahabat,ulama, habaib,sholihin dll
Hadist Rosululloh SAW ingkang nerangakan babagan sholawat
AULANNASI BII YAUMIL QIYAMAH AKTSAROHUM ‘ALAYYA SHOLATAN
Artinya: manusia yang paling utama (dekat) disisiku kelak pada hari kiamat adalah mereka yang paling banyak membaca sholawat kepada ku (HR IMAM TURMUDZI DARI IBNU MAS’UD)
MAN SHOLLA ‘ALAYYA SHOLLALLOHU ‘ALAIHI BIHAA ‘ASYRON
Artinya: barang siapa membaca sholawat kepadaku (nabi muhammad) satu kali, maka Alloh menurunkan 10 rohmat kepada orang yg membaca sholawat (HR MUSLIM DARI ABDULLOH BIN AMR BIN ASH)
INNA AFDHOLI AYYAAMIKUM YAUMAL JUM’ATI FA AKTSIRUU ‘ALAYYA MINASH SHOLATI FIIHI FAINNA SHOLAATAKUM MA’RUUDHOTUN ‘ALAYYA, QOOLUU : YAA ROSULALLOHI, WA KAIFA TU’RODHU SHOLATUNA ‘ALAIKA WA QOD AROMTA..? QOOLA : YAQUULU BALIITA, QOOLA : INNALLOOHA HARROMA ‘ALAL ARDHI AJSAADAL ANBIYA
Artinya: sesungguhnya hari yang paling utama bagi kamu semua adalah hari jum’at, maka perbanyaklah membaca sholawat kepadaku pada hari jum’at, karena sesungguhnya bacaan sholawatmu itu diperlihatkan kepadaku, para sahabat bertanya..? “Wahai Rosululloh, bagaimana bacaan sholawat kami diperlihatkan kepada tuan, sedangkan jasad tuan telah bercampur dengan tanah…?” Rosululloh SAW bersabda ” sesunggunnya Alloh mengharamkan kepada bumi untuk memakan jasad para nabi ” (HR ABU DAWUD DARI AUS BIN AUS)
LAA TAJ’ALUU QOBRI ‘IIDAN WASHOLLU ‘ALAYYA FAINNA SHOLATUKUM TABLUGHUNI HAITSU KUNTUM
Artinya: janganlah kamu semua menjadikan kuburku sebagai tempat perayaan, dan bacalah sholawat kepadaku, karena sesungguhnya bacaan sholawatmu itu akan sampai kepadaku dimanapun kamu berada (HR ABU DAUD DARI ABU HURAIROH)
ALBAKHILU MAN DZUKIRTU INDAHU FALAM YUSHOLLI ‘ALAYYA
Artinya: orang bakhil (kikir) adalah orang yang apabila mendengar namaku disebut ia tidak membaca sholawat kepadaku (HR TURMUDZI DARI ‘ALI)
MAA MIN AHADIN YUSALLIMU ‘ALAYYA ILLA RODDALLOHU ‘ALAYYA RUUHI HATTA ARUDDA ‘ALAIHISSALAM
Artinya: tidak ada seorangpun yang mengucapkan salam kepadaku melainkan Alloh mengembalikan nyawaku sehingga aku menjawab salam kepada orang muslim yang membaca sholawat kepadaku (HR ABU DAUD DARI ABU HURAIROH)
‘AN FADHOLATABNI ‘UBAIDIN RODIYALLOHU ‘ANHU, QOOLA: SAMI’U ROSULULLOOHI SHOLALLOOHU ‘ALIHI WASALLAM ROJULAN YAD ‘UU FII SHOLATIHI LAM YUMAJJIDILLOOHA TA’ALA WALAM YU SHOLLI ‘ALANNABIYYI SHOLALLOHU ‘ALAIHI WASALLAM, FA QOOLA ROSULULLOOHI SHOLLALLOOHU ‘ALIHI WASALAM : ‘AJILA HADZAA TSUMMA DA’AAHU FAQOOLA LAHU AULIGHOIRIHI : IDZA SHOLLA AHADAKUM FALYUBDA BITAHMIIDI ROBBIHI SUBHAANAHU WATS-TSANAA-I ‘ALIHI TSUMMA YUSHOLLI ‘ALAYYAN NABIYYI SHOLALLOHU ‘ALIHI WASALAMA TSUMA YAD ‘U BA’DU BIMAA SYAA
Artinya: dari fadholah bin ‘ubaid RA, berkata bahwasannya Rosululloh SAW. Mendengar seorang berdo’a sewaktu sholat yang tidak mengagungkan nama Alloh Ta’ala dan tidak bersholawat kepada Rosululloh SAW. Maka Rosululloh SAW bersabda orang ini tergesa-gesa “kemudian beliau memanggilnya seraya bersabda kepadanya dan kepada yang lain : “bila salah seorang diantara kamu sholat, maka hendaklah ia memulai dengan memuji dan menyanjung Alloh yang maha suci, kemudian membaca sholawat kepada Rosululloh SAW. Baru setelah itu berdo’a sekehendak hatinya (HR abu daud dan turmudzi)
Shalawat inggih menika bukti katresnan piyantun  muslim dhumateng rosululloh SAW, mengingat sesuatu wonten ing agami gadhah faedah saha kautaman, satemah shalawat gadhah faedah saha kautaman ugi kabarokahan dhumateng piyantun muslim ingkang istiqhomah angamalaken.
Hadist riwayat ibnu mundah saking Jabir ndawuh: “Rosululloh SAW bersabda siapa yang membaca shalawat kepadaku sehari 100 kali (dalam riwayat lain): siapa membaca shalawat kepadaku 100 kali sehingga Allah akan mengabulkan 100 kali hajatnya, 70 hajatnya di akherat, dan 30 di dunia. Saha hadist Rosululloh ingkang ngandaraken: perbanyaklah shalawat kepadaku karena dapat memecahkan masalah serta menghilangkan kesedihan.
Istighfar ingggih menika donga saha donga kanggge umatipun mesthi gadhah paedahipun. Wonten ugi hadist sasanesipun: Rosululloh bersabda: tidak seorangpun yang member salam kepadaku kecuali Allah akan menyampaikan kepada ruhku sehingga aku bisa menjawab salam itu. (HR. Abu Dawut dari Abu Hurairah. Wonten ing kitab Imam an-Nawawi, saha sanadipun shahih).
C.    Dasar Hukum saha Dalil Shalawat
1.      AL-QURAN
Surat Al-Ahzâb ayat 43:
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/001Dasar_Hukum.gif
 Artinya: “Dia-lah yang memberi rahmat kepadamu dan malaikat-Nya (memohon ampunan untukmu) supaya Dia mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya yang terang”.
Surah Al-Ahzâb ayat 56:
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/002Dasar_Hukum.gif
 Artinya: “Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya”.

Tegesipun Allah shalawat dhumateng nabi SAW inggih menika mawi nyuwunaken ampunan ananging shalawatipun piyantun-piyantun mu’min dhumateng nabi SAW mawi donga supados dipun paringi rahmat kadasta ngangge pangucapan “Allohumma Sholli ‘ala Muhammad”
2.      AL-HADIST
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/003Dasar_Hukum.gif
 Artinya: “Bershalawatlah kamu kepadaku, karena sha-lawatmu itu menjadi zakat (penghening jiwa pembersih dosa) untukmu.” (HR. IbnMurdaweh)
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/004Dasar_Hukum.gif
Artinya: “Saya mendengar Nabi Saw. Bersabda janganlah kamu menjadikan rumah-rumahmu sebagai kuburan, dan janganlah kamu menjadikan kuburanku sebagai per-sidangan hari raya. Bershalawatlah kepadaku, karena shalawatmu sampai kepadaku dimana saja kamu berada.” (HR. Al-Nasâ’i, Abû Dâud dan dishahihkan oleh Al-Nawâwî).
Dipunandharaken dening Abu Dzar Al-Harawi, bilih parintah shalawat menika kadados wonten ing taun 2 hijriyah. Wonten ingkang ngendika nalika malam isra saha wonten ingkang ngendika wonten ing sasi sya’ban. Saha amargi menika sasi sya’ban dipunsebut ‘Syahrush Syalati’ amargi wonten ing sasi menika mandapipun ayat 56, surat Al-Ahsab 33.

D.    Fadilah Maos Shalawat
Fadilah (kautaman) saking shalawat nabi ingkang sampun dipunandharaken wonten ing Al-Quran bilih Allah SWT saha malaikat-malaikatipun manjataken shalawat nabi Muhammad SAW kadasta katingal wonten ing firmanipun: “sesuungguhnya Allah dan Malaikat-malaikatnya bershalawat untuk Nabi . . . .” (QS.33:56).
Penggalan ayat menika nunjukaken bilih Allah SWT nglimpahaken rahmat dhumateng nabi Muhammad SAW saha para malaikat nyuwun ampunan dhumateng nabi Muhammad SAW. Amargi menika, wonten lelajengan ayat kasebut, Allah SWT ngutus piyantun mu’min supados manjataken shalawat saha amaringi shalawat dhumateng nabi Muhammad SAW: “ . . . hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk nabi dan ucapkan salam penghormatan kepadanya.”
Kangge mangertosi kautaman menapa kemawon ingkang dipunpikantuki piyantun-piyantun ingkang manjataken shalawat, sumangga kita ngggatosaken maksud hadist wonten ing ngandap menika.
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/001Fadilah.gif
 Artinya: “Barangsiapa bershalawat untukku sekali, niscaya Allah bershalawat untuknya sepuluh kali.” (HR. Muslim dari Abû Hurairah).
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/002Fadilah.gif
 Artinya: “Bahwasanya bagi Allah Tuhan semesta alam ada beberapa malaikat yang diperintah berjalan di muka bumi untuk memperhatikan keadaan hamba-Nya. Mereka me-nyampaikan kepadaku (sabda Nabi) akan segala salam yang diucapkan oleh ummatku.” (HR. Ahmad. Al-Nasâ’i dan Al-Darimî).
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/003Fadilah.gif
 Artinya: “Barangsiapa bershalawat untukku dipagi hari sepuluh kali dan di petang hari sepuluh kali, mendapatlah ia syafa’atku pada hari qiamat.” (HR. Al-Thabrânî)
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/004Fadilah.gif
 Artinya: “Manusia yang paling utama terhadap diriku pada hari qiamat, ialah manusia yang paling banyak bershalawat untukku.” (HR. Al-Turmudzî).
Description: http://www.cybermq.com/gambarpustaka/005Fadilah.gif
Artinya: “Jibril telah datang kepadaku dan berkata: ‘Tidakkah engkau ridha (merasa puas) wahai Muhammad, bahwasanya tak seorang pun dari umatmu bershalawat untukmu satu kali, kecuali aku akan bershalawat untuknya sebanyak sepuluh kali? Dan tak seorang pun dari umatmu mengucapkan salam kepadamu, kecuali aku akan meng-ucapkan salam kepadanya sebanyak sepuluh kali?! (HR. Al-Nasâ’i dan Ibn Hibban, dari Abû Thalhah).
Fadilah maos shalawat nabi SAW
1.      Pikantuk sedasa  kasaenan saha dipundongaaken dening rosululloh SAW.
2.      Dipunangkat derajatipun dening Allah SAW.
3.      Dipundongaaken dening para malaikat.
4.      Dipunampuni  sedaya dosanipun.
5.      Dipuntebihaken saking siksa kubur.
6.      Pikantuk syafaat wonten ing dinten kiamat.
7.      Dipuncekapi sedaya kabetahanipun.
Menika fadilah maos shalawat nabi SAW.
1.      Kautaman shalawat
Dasaripun nalika maos shalawat nabi menika  kedah dipun ucapaken dening piyantun muslim saha piyantun mukmin wonten ing pundi kemawon saha wonten ing kahanan menapa kemawon. Wonten ing kahanan nalika donga, satemah wosing waosan donga menika kedah wonten waosan shalawat nabi ingkang saged dipun waos, wonten ing wiwitan, ing tengahan saha pungkasan waosan kasebut. Menawi boten, satemah donga kasebut tertahan ing antawisipun langit saha bumi sarta boten wonten minggahipun barang sakedikipun.
Menika salah satunggaling tuladha pengaruh waosan shalawat terhadap kabetahan manungsa dhumateng gustinipun. Shalawat nabi menika gadhah barokah, fadilah, paedah ingkang kathah sanget saha ageng sanget kasiatipun sarta saged maringi kauntungan wonten ing dunya saha akheratipun. Insya Allah sakinah mawadah warohmah saha sugeng fiddun yaw al-aakhirah.
Ancasipun panyeratan menika inggih menika
1.      Kangge njangkepi saha nglaksanaaken salah satunggaling parentah saking Allah SWT. Supados kita asring shalawat nabi.
2.      Supados pikantuk kamulyan saking Allah SWT saha supados syafaat saking rosullulloh SAW.
3.      Supados pikantuk katresnan saking manungsa, katresnan saking rosululloh SAW, saha katresnan saking Allah SWT.
4.      Kangge mendekatkan diri ing hadirat Allah SWT.
Kasiat wawasan shalawat kasebut inggih menika:
1.      Pikantuk rahmat saking Allah SWT saha pikantuk syafaat saking rosululloh SAW.
2.      Pikantuk pimpinan saking malaikat ingkang sae-sae, saged mencalaken dosa-dosa saha nginggilaken derajat.
3.      Saged nutupi kabetahan dunya saha akherat, pikantuk pahala ingkang ageng saha slamet  saking sedaya musibah.
4.      Pikantuk karidhoan saking Allah SWT saha kasaksian saking rosuululloh SAW.
5.      Bebas saking geni neraka saha saged nglampahi shirathalmustakhim.
6.      Pikantuk kamenangan saking musuh-musuhipun saged nyuciaken manah saking sifat fanatik.
Sinten kemawon ingkang pikantuk sedaya paedah menika supados asring maos waosan shalawat menika sakathah-kathahipun sasampunipun shalat fardu kanthi istiqomah.
Saderengipun maos shalawat menika, langkung sae dipunwiwiti mawi shalwat hajat 2 raka’at.
1.      Wonten ing raka’at sepisan, sasampunipun maos surat al fatihah maos surat al ikhlas 10 kali
2.      Wonten ing raka’at kaping kalih, sasampunipun maos surat al fatihah maos surat al ikhlas 20 kali
Sasampunipun salam maos istighfar 100 kali, dipun lajengaken maos shalawat menika sakathah-kathahipun.

BAB 3
PANUTUP

A.    Dudutan
Minangka manungsa ingkang sae, kita sami nyinauni shalawat kanthi ngginaaken paedah social budaya, sejarah, sumber daya alam dsb. Kangge ngaujudaken  sedaya menika. Satemah kita saged sesarengan aningali diri pribadi saha lingkungan sakiwa tengenipun. Ingakang ugi angasilaken paedah woten ing sedaya bidhang pagesangan.
B.     Saran
Supados para piyantun ingkang maos mliginipun para muda mugi-mugi saking menika kita saged sami-sami mangertosi shalawat. Supados masyarakat umum ugi linagkung sae wonten ing ngibadahipun satemah anggayut ancasipun ingkang dipunkajengaken saha pikantuk ridho saking Allah SWT.

DAFTAR PUSTAKA

Ayyubi, 2011. Pintar Ibadah Lengkap. Surabaya : Pustaka Agung Harapan.
Khalil, Ramli Husein. 2004. 33 Shalawat Kepada Nabi SAW. Bandung : PT. Mizan Pustaka.
Fauz Noor, 2009. Berpikir Seperti Nabi, Yogyakarta : LkiS
Daniel, 2001. Seven Theories of Religion, Yogyakarta : Qalam
Sumber Internet
http://rahasiasholawat.wordpress.com/2011/01/29/lafadz-lafadz-shalawat-dan-penjelasannya/, diakses pada tanggal 7 Desember 2013.
http://rahasiasholawat.wordpress.com, diakses pada tanggal 11 Desember 2013.
http://dzikrulhakim.wordpress.com, diakses pada tanggal 11 Desember 2013.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Unggah-ungguh basa Jawa ( Unggah-ungguh bahasa Jawa )

UNGGAH-UNGGUH BASA JAWA Unggah-ungguh Basa Jawa yaiku adat sopan santun, tatakrama, tatasusila nggunakake Basa Jawa. Undha-usuke Basa Jawa miturut unggah-ungguhe kena kaperang dadi 5, yaiku : Basa ngoko, kaperang dadi 2,  yaiku Ngoko Lugu lan Ngoko Andhap (isih kaperang maneh dadi 2, Antya Basa lan Basa Antya). Basa madya, kaperang dadi 3, yaiku Madya Ngoko, Madyantara lan Madya Krama. Basa Krama, kaperang dadi 5, yaiku Kramantara, Mudha Krama, Wredha Krama, Krama Inggil, lan Krama Desa. Basa Kedhaton. Basa Kasar. A. BASA MADYA       Basa Madya iku basa ing antarane basa ngoko lan krama. Wujude Basa Madya yaiku tembung Madya kaworan ngoko utawa krama. Basa Madya Ngoko biyasane isih digawe dening wong ing desa lan pegunungan.  Manut wujude, Basa Madya diperang dadi 3, yaiku : 1. Madya Ngoko. Basa Madya Ngoko wujude tembung : Madya (ater-ater lan panambang ngoko) Ngoko Dika, mang, samanng Ciri-cirine Basa Madya Ngoko antarane : Aku, dadi kula Kowé, dio

Ukara Sambawa

UKARA SAMBAWA Sugeng pepanggihan malih kaliyan kula, wonten ing blog ingkang prasaja menika. Wonten ing kalodhangan menika kula badhe ngaturaken satunggaling bab wonten ing paramasastra basa Jawi, inggih menika bab ukara sambawa. (Sampun cetha nggih, lha wong irah-irahanipun mawon pun pertela mekaten kok…). Hehehehehe. Hmmmmh, nggih pun botensah basa-basi kemawon nggih, mangga dipunsemak materi bab Ukara Sambawa menika. Mugi-mugi saged migunani tumrap sinten kemawon. Matur nuwun. Ukara sambawa. Hmmmmh, mbokmenawa wis akeh banget kang pirsa bab ukara sambawa iki. Malah ukara iki wis kawentar lan kaloka dadi judul lagu manca nagara kang saiki lagi moncer-moncere padha dinyanyekake dening para penyanyi. Nah, lagu apa kira-kira… (mesthi padha lagi mikir yaaaaaaaaa???) Hehe kae lho, malah dadi judhul lagi sing dinyanyekake Adele… sing judhule Sambawa like you… (…*#&*&@*&#(@*&#(……!!!!!! Kae Someone kaleeeeeeeeeeeeeee!!!!! Dudu sambawa. Hiiiiiiiihhhhh). heheh

Upacaran Adat Jawa

Ngupat Ngupat utawa ngupati iku salah sijining upacara adat sing diselenggara'ake wektu calon ibu mbobot 4 sasi . Tembung "ngupat" asale saka tembung papat (4) utawa kupat . Ancasé upacara adat iki kanggo kaslametané calon bayi lan ibuné utawa kanggo sing sifaté tolak bala dadi padha karo upacara adat mitoni . Sing radha bedha karo upacara adat mètèng liyané yaiku ana sajian kupat ing kendhuren ngupati, kupat iki uga disertakaké ing besek sing digawa bali undangan sing hadir. Makna Ngupat sejatiné kanggo pralambang yén jabang bayi wis mlebu ning tahap kaping papat ning proses pangriptane manungsa. Wektu Upacara adat ngupat kudu diselenggarakaké ning dina sing apik miturut petungan dina Jawa . Ngliman Ngliman iku salahsijining upacara adat wètèngan sing diselenggarakake wektu calon ibu mbobot 5 wulan . Tembung "ngliman" asale saka tembung lima (5). Ancase upacara adat iki padha karo ngupatan yaiku upacara kanggo kaslametane c