Dibawah ini (Wonten ngandhap menika) merupakan (Inggih menika) makalah Perkembangan Shalawatan menggunakan (Ngagem) bahasa Jawa krama, selamat belajar (Sugeng sinau). ☺
BAB
1
PURWAKA
A.
Cengkahing panyeratan
Kita sedaya mangertosi bilih Nabi
Muhammad dipuntepung wasilah ingkang saged nglancaraken donga umat ingkang
shalawat dhumateng panjenenganipun. Menika salah satunggaling rahasianing donga
utawi shalawat ingkang boten kathah tiyang ingkang mangertosi satemah kathah
ingkang nyuwun pirsa kenging menapa Nabi menika dipundongaaken umatipun? Amargi
menika bilih kita donga marang gusti Allah ampun kesupen dipunwiwiti shalawat
dhumateng Nabi SAW, amargi donga kita menika langkung dipunijabahi beda kaliyan
ingkang boten manjataken wasilah nganggo shalawat.
Rikala maos shalawat menika kedah
dipunsamektani keyakinan ingkang kiyat, amargi Allah menika wonten ing sakiwa
tengenipun pradondi hambanipun. Menika mliginipun gadah panggalih ingkang
positif supados donga kita menika dipunijabahi. Sinausa kita menika manjataken
donga ananging boten yakin/pikiran negative satemah saged dipunpasteaken donga
menika boten dipunijabahi dening gusti Allah.
Shalawat menika satunggaling tanda tresna
dhumateng rosulullah, tanda pangraos sukur ingkang boten wonten watesipun,
amargi menika kita saged bertauhid tepung dhateng Allah SWT. Mugi-mugi kita
dipunkempalaken wonten ing panji junjungan kita nabi Muhammad SAW saha
mugi-mugi kanthi waosan shalawat menika kitha saged mendet safaatipun.
B.
Undheraning Perkawis
1.
Menapa
ingkang dipunsebut Shalawat?
2.
Kados
pundi sejarahi ngrembakanipun Shalawat?
3.
Kados
pundi dhasar hokum saha dalil Shalawat?
4.
Menapa
kemawon fadhilah maos Shalawat?
C.
Ancasing panyeratan
1.
Kangge
njangkepi tugas mata kuliah Apresiasi Budaya.
2.
Ngandharaken
bab ngrembaka Shalawat.
3.
Nambah
ngelmu bab Shalawat dhateng masyarakat mliginipun tiyang alit.
D.
Paedahing Panyeratan
1.
Nambah
ngelmu dhateng tiyang ingkang maos bab ngrembaka shalawat.
2.
Dados
sumber referensi.
3.
Nambah
ngilmu dhumateng tiyang ingkang maos.
BAB 2
SURASA BASA
A.
Pangertosan Shalawat
Tegesipun shalawat
menika saged dipun tingali saking paraganipun. Bilih shalawat menika saking
Allah SWT satemah saged paring rahmat dhumateng makhluk. Shalawat saking
malaikat menika saged amaringi ampunan. Bilih shalawat saking piyantun-piyantun
mukmin menika satunggaling donga supados Allah SWT amaringi rahmat saha
kamulyan dhumateng nabi Muhammad SAW saha kulawangsanipun. Shalawat ingggih ugi
donga, inggih menika donga kangge diri pribadi, piyantun kathah utawi kepentingan sesarengan. Menawi shalawat
kangge ngibadah inggih menika minangka pangraos patuh dhumateng Allah SWT saha
gadah pangajab pahala saking gusti Allah.
1. Dhasaripun
maos Shalawat
Dhasaripun maos shalawat nabi kadosta ingkang wonten
ing firman Allah surat Al-Ahzab ayat: 56,
Ø¥ِÙ†َّ اللَّÙ‡َ ÙˆَÙ…َÙ„َائِÙƒَتَÙ‡ُ ÙŠُصَÙ„ُّونَ عَÙ„َÙ‰ النَّبِÙŠِّ ÙŠَا Ø£َÙŠُّÙ‡َا
الَّØ°ِينَ Ø¢َÙ…َÙ†ُوا صَÙ„ُّوا عَÙ„َÙŠْÙ‡ِ ÙˆَسَÙ„ِّÙ…ُوا تَسْÙ„ِيمًا
Sesungguhnya
Allah dan malaikat-malaikat-Nya bersholawat untuk Nabi, Hai orang-orang yang
beriman, bersholawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan
kepadanya. (QS al Ahzab 33:56)
2. Wekdal
saha papan ingkang sae kangge shalawatan
Shalawat nabi SAW
dipunsariataken wonten ing wekdal-wekdal, papan-papan, saha kahanan-kahanan
tartamtu. Al-Khotib wonten ing kitab Syarh al-Minhaj, saha ingkang sasanesipun,
ngendika: “Disunahkan memperbanyak
membaca Surah Al-Kahfi dan shalawat atas nabi SAW. Pada hari jumat dan malam
jumat paling sedikit yang pertama 3 kali dan yang kedua 300 kali.”
Miturut sumber saking
Imam Al-Syafi’i r.a ingkang ngendika bilih “Barang
siapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari jumat, iya akan diterangi oleh
cahaya yang ada diantara dua jumat.”
Paedah dipunprentahaken
maos surat Al-Kahfi wonten ing dinten jemuah inggih menika amargi wonten ing
surat menika Allah nggambaraken kahanan wonten ing dinten jemuah menika, saha
dinten jemuah menika mirip kaliyan dinten kiyamat, amargi kathah piyantun kempal
kanggge nglaksanaaken shalat sesarengan, ugi amargi dinten kiyamat menika
kaleksanan wonten ing dinten jemuah, menika sampun dipunriwayataken dening Imam
Muslim wonten ing kitab Syahih-ipun.
B. Sejarah
Ngrembakaning Shalawat
Surah Al-Ahsab ayat 56 INNALLOOHA WAMALAIKATUHU YUU SHOLLUNA ‘ALAN NABIY
Artinya: sesungguhnya Alloh serta
malaikat bersholawat kpd para nabi khususnya nabi muhammad, Di dalam ayat
tersebut menegaskan bahwa Alloh bersholawat kepada nabi muhammad adapun cara
Alloh bersholawat kepada nabi Muhammad SAW adalah dengan memuji nabi Muhammad
seperti yaa habibulloh, yaa nabiyihil kariim dsb, serta cara malaikat
bersholawat kepada Nabi Muhammad SAW adalah dengan mendo’akan nabi Muhammad SAW
setiap saat, baik dalam keadaan terjaga ataupun dalam keadaan istirahat YAA AYYUHAL LADZI NA ‘AMANU SHOLLU ‘ALAIHI
WASALLIMU TASLIIMAN
artinya: hai orang-orang yangg
beriman, bersholawatlah kamu untuk nabi (Muhammad SAW) dan ucapkanlah salam
penghormatan kepadanya
Wonten ing tafsir jalalan anggitanipun Imam
Jalaludin asyuyuti saha Imam Jalaludin Al Mahli ngandaraken tafsir ayat menika
bilih piyantun ingkang gadah iman dipunwajibaken supados maos shalawat saha angaturaken salam
dhumateng nabi Muhammad SAW, wonten ing tafsir jalalan dipunandaraken cara
piyantun ingkang gadhah iman maos shalawat mawi ketentuan kadosta ALLOHUMA
SHOLLI ‘ALAA SAYYIDINA MUHAMMAD saha cara angaturaken salam dhumateng
rosulullah SAW
ASSALAMU’ALAIKUM YAA HABIBULLOH,
ASSALAMU’ALAIKUM YAA ROSULULLOH
ASSALAMU’ALAIKUM YAA NABIYUULLOH,
Shalawat menika dipunperang dados kalih inggih
menika:
1.
Shalawat
matsuroh inggih menika shalawat ingkang dipunriwayataken langsung dening nabi
Muhammad SAW kadosta shalawat ibrahimiyah dll.
2.
Shalawat
ghoiromatsuroh inggih menika shalawat ingkang dipunanggit dening para sahabat
rosul, para garwa, saha putra rosul, para habib, para ulama, para sholihin,
para syuhada.
Kalenggahan saha kaabsahan shalawat ghoiromatsurah
inggih menika syah, amargi miturut tafsir bayan wonten ing lafadz shollu
‘alaihi wasalimutasliman wonten ing surat Al-Ahsab ayat 56 dipuntafsiraken du’a
ikum inggih menika ndongaaken dhumateng rosululloh.
Tuladha sholawat ingkang dipundamel
atawi dikarang dhateng para sahabat Rosululloh SAW
Inggih menika sayyidina ‘Ali bin Abi
Tholib, inggih menika
SHOLAWATULLOHI WAMALAA-IKATIHII WA ANBIYAA-IHI WA JAMII’I
KHOLQIHI ‘ALAA SAYYIDINA MUHAMMADIN WA ALII SAYYIDINA MUHAMMADIN WA’ALAIHI WA
‘ALAIHIMUS SALAAMU WAROH MATULLOHI BAROKATUHU
SHOLAWAT SAYYIDATINA FATIMAH AZZAHRO RODIYALLOOHU ‘ANHA
ALLOOHUMMA SHOLLI ‘ALAA MAN RUUHUHU MIHROOBUL ARWAAHI
WALMALAAIKATIHI WAL KAUNI, ALLOHUMMA SHOLLI ‘ALAA MAN HUWA IMAAMUL ANBIYA-I
WALMUSLAIIN, ALLOOHUMMA SHOLLI ‘ALAA MAN HUWA IMAAMU AHLIL JANNATI
‘IBADILLAAHIL MU’MINIINA
Sarta taksih kathah sholawat ingkang
dipundamel/dikarang dhateng para
sahabat,ulama, habaib,sholihin dll
Hadist Rosululloh SAW ingkang nerangakan
babagan sholawat
AULANNASI BII YAUMIL QIYAMAH AKTSAROHUM ‘ALAYYA SHOLATAN
Artinya: manusia yang paling utama (dekat) disisiku kelak pada hari kiamat
adalah mereka yang paling banyak membaca sholawat kepada ku (HR IMAM TURMUDZI
DARI IBNU MAS’UD)
MAN SHOLLA ‘ALAYYA SHOLLALLOHU ‘ALAIHI BIHAA ‘ASYRON
Artinya: barang siapa membaca sholawat kepadaku (nabi muhammad) satu kali, maka
Alloh menurunkan 10 rohmat kepada orang yg membaca sholawat (HR MUSLIM DARI
ABDULLOH BIN AMR BIN ASH)
INNA AFDHOLI AYYAAMIKUM YAUMAL JUM’ATI FA AKTSIRUU ‘ALAYYA
MINASH SHOLATI FIIHI FAINNA SHOLAATAKUM MA’RUUDHOTUN ‘ALAYYA, QOOLUU : YAA
ROSULALLOHI, WA KAIFA TU’RODHU SHOLATUNA ‘ALAIKA WA QOD AROMTA..? QOOLA :
YAQUULU BALIITA, QOOLA : INNALLOOHA HARROMA ‘ALAL ARDHI AJSAADAL ANBIYA
Artinya: sesungguhnya hari yang paling utama bagi kamu semua adalah hari jum’at,
maka perbanyaklah membaca sholawat kepadaku pada hari jum’at, karena
sesungguhnya bacaan sholawatmu itu diperlihatkan kepadaku, para sahabat
bertanya..? “Wahai Rosululloh, bagaimana bacaan sholawat kami diperlihatkan
kepada tuan, sedangkan jasad tuan telah bercampur dengan tanah…?” Rosululloh
SAW bersabda ” sesunggunnya Alloh mengharamkan kepada bumi untuk memakan jasad
para nabi ” (HR ABU DAWUD DARI AUS BIN AUS)
LAA TAJ’ALUU QOBRI ‘IIDAN WASHOLLU ‘ALAYYA FAINNA SHOLATUKUM
TABLUGHUNI HAITSU KUNTUM
Artinya: janganlah kamu semua menjadikan kuburku sebagai tempat perayaan, dan
bacalah sholawat kepadaku, karena sesungguhnya bacaan sholawatmu itu akan
sampai kepadaku dimanapun kamu berada (HR ABU DAUD DARI ABU HURAIROH)
ALBAKHILU MAN DZUKIRTU INDAHU FALAM YUSHOLLI ‘ALAYYA
Artinya: orang bakhil (kikir) adalah orang yang apabila mendengar namaku disebut ia tidak membaca sholawat kepadaku (HR TURMUDZI DARI ‘ALI)
Artinya: orang bakhil (kikir) adalah orang yang apabila mendengar namaku disebut ia tidak membaca sholawat kepadaku (HR TURMUDZI DARI ‘ALI)
MAA MIN AHADIN YUSALLIMU ‘ALAYYA ILLA RODDALLOHU ‘ALAYYA
RUUHI HATTA ARUDDA ‘ALAIHISSALAM
Artinya: tidak ada seorangpun yang mengucapkan salam kepadaku melainkan Alloh
mengembalikan nyawaku sehingga aku menjawab salam kepada orang muslim yang
membaca sholawat kepadaku (HR ABU DAUD DARI ABU HURAIROH)
‘AN FADHOLATABNI ‘UBAIDIN RODIYALLOHU ‘ANHU, QOOLA: SAMI’U
ROSULULLOOHI SHOLALLOOHU ‘ALIHI WASALLAM ROJULAN YAD ‘UU FII SHOLATIHI LAM
YUMAJJIDILLOOHA TA’ALA WALAM YU SHOLLI ‘ALANNABIYYI SHOLALLOHU ‘ALAIHI
WASALLAM, FA QOOLA ROSULULLOOHI SHOLLALLOOHU ‘ALIHI WASALAM : ‘AJILA HADZAA
TSUMMA DA’AAHU FAQOOLA LAHU AULIGHOIRIHI : IDZA SHOLLA AHADAKUM FALYUBDA
BITAHMIIDI ROBBIHI SUBHAANAHU WATS-TSANAA-I ‘ALIHI TSUMMA YUSHOLLI ‘ALAYYAN
NABIYYI SHOLALLOHU ‘ALIHI WASALAMA TSUMA YAD ‘U BA’DU BIMAA SYAA
Artinya: dari fadholah bin ‘ubaid
RA, berkata bahwasannya Rosululloh SAW. Mendengar seorang berdo’a sewaktu
sholat yang tidak mengagungkan nama Alloh Ta’ala dan tidak bersholawat kepada
Rosululloh SAW. Maka Rosululloh SAW bersabda orang ini tergesa-gesa “kemudian
beliau memanggilnya seraya bersabda kepadanya dan kepada yang lain : “bila
salah seorang diantara kamu sholat, maka hendaklah ia memulai dengan memuji dan
menyanjung Alloh yang maha suci, kemudian membaca sholawat kepada Rosululloh
SAW. Baru setelah itu berdo’a sekehendak hatinya (HR abu daud dan turmudzi)
Shalawat inggih menika bukti katresnan piyantun muslim dhumateng rosululloh SAW, mengingat
sesuatu wonten ing agami gadhah faedah saha kautaman, satemah shalawat gadhah
faedah saha kautaman ugi kabarokahan dhumateng piyantun muslim ingkang
istiqhomah angamalaken.
Hadist riwayat ibnu mundah saking Jabir ndawuh:
“Rosululloh SAW bersabda siapa yang membaca shalawat kepadaku sehari 100 kali
(dalam riwayat lain): siapa membaca shalawat kepadaku 100 kali sehingga Allah
akan mengabulkan 100 kali hajatnya, 70 hajatnya di akherat, dan 30 di dunia.
Saha hadist Rosululloh ingkang ngandaraken: perbanyaklah shalawat kepadaku
karena dapat memecahkan masalah serta menghilangkan kesedihan.
Istighfar ingggih menika donga saha donga kanggge
umatipun mesthi gadhah paedahipun. Wonten ugi hadist sasanesipun: Rosululloh
bersabda: tidak seorangpun yang member
salam kepadaku kecuali Allah akan menyampaikan kepada ruhku sehingga aku bisa
menjawab salam itu. (HR. Abu Dawut dari Abu Hurairah. Wonten ing kitab Imam
an-Nawawi, saha sanadipun shahih).
C.
Dasar Hukum saha Dalil Shalawat
1. AL-QURAN
Surat Al-Ahzâb ayat 43:
Artinya: “Dia-lah
yang memberi rahmat kepadamu dan malaikat-Nya (memohon ampunan untukmu) supaya
Dia mengeluarkan kamu dari kegelapan kepada cahaya yang terang”.
Surah Al-Ahzâb ayat 56:
Artinya: “Sesungguhnya
Allah dan malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang
beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan
kepadanya”.
Tegesipun Allah shalawat dhumateng nabi SAW inggih
menika mawi nyuwunaken ampunan ananging shalawatipun piyantun-piyantun mu’min
dhumateng nabi SAW mawi donga supados dipun paringi rahmat kadasta ngangge
pangucapan “Allohumma Sholli ‘ala Muhammad”
2. AL-HADIST
Artinya: “Bershalawatlah
kamu kepadaku, karena sha-lawatmu itu menjadi zakat (penghening jiwa pembersih
dosa) untukmu.” (HR. IbnMurdaweh)
Artinya: “Saya mendengar Nabi
Saw. Bersabda janganlah kamu menjadikan rumah-rumahmu sebagai kuburan, dan
janganlah kamu menjadikan kuburanku sebagai per-sidangan hari raya.
Bershalawatlah kepadaku, karena shalawatmu sampai kepadaku dimana saja kamu
berada.” (HR. Al-Nasâ’i, Abû Dâud dan dishahihkan oleh Al-Nawâwî).
Dipunandharaken dening Abu Dzar Al-Harawi, bilih
parintah shalawat menika kadados wonten ing taun 2 hijriyah. Wonten ingkang
ngendika nalika malam isra saha wonten ingkang ngendika wonten ing sasi
sya’ban. Saha amargi menika sasi sya’ban dipunsebut ‘Syahrush Syalati’ amargi
wonten ing sasi menika mandapipun ayat 56, surat Al-Ahsab 33.
D.
Fadilah Maos Shalawat
Fadilah (kautaman) saking shalawat nabi ingkang
sampun dipunandharaken wonten ing Al-Quran bilih Allah SWT saha
malaikat-malaikatipun manjataken shalawat nabi Muhammad SAW kadasta katingal
wonten ing firmanipun: “sesuungguhnya Allah dan Malaikat-malaikatnya
bershalawat untuk Nabi . . . .” (QS.33:56).
Penggalan ayat menika nunjukaken bilih Allah SWT
nglimpahaken rahmat dhumateng nabi Muhammad SAW saha para malaikat nyuwun
ampunan dhumateng nabi Muhammad SAW. Amargi menika, wonten lelajengan ayat
kasebut, Allah SWT ngutus piyantun mu’min supados manjataken shalawat saha
amaringi shalawat dhumateng nabi Muhammad SAW: “ . . . hai orang-orang yang
beriman, bershalawatlah kamu untuk nabi dan ucapkan salam penghormatan kepadanya.”
Kangge mangertosi kautaman menapa kemawon ingkang
dipunpikantuki piyantun-piyantun ingkang manjataken shalawat, sumangga kita
ngggatosaken maksud hadist wonten ing ngandap menika.
Artinya: “Barangsiapa
bershalawat untukku sekali, niscaya Allah bershalawat untuknya sepuluh kali.” (HR.
Muslim dari Abû Hurairah).
Artinya: “Bahwasanya bagi
Allah Tuhan semesta alam ada beberapa malaikat yang diperintah berjalan di muka
bumi untuk memperhatikan keadaan hamba-Nya. Mereka me-nyampaikan kepadaku
(sabda Nabi) akan segala salam yang diucapkan oleh ummatku.” (HR. Ahmad.
Al-Nasâ’i dan Al-Darimî).
Artinya: “Barangsiapa
bershalawat untukku dipagi hari sepuluh kali dan di petang hari sepuluh kali,
mendapatlah ia syafa’atku pada hari qiamat.” (HR. Al-Thabrânî)
Artinya: “Manusia yang
paling utama terhadap diriku pada hari qiamat, ialah manusia yang paling banyak
bershalawat untukku.” (HR. Al-Turmudzî).
Artinya: “Jibril telah datang
kepadaku dan berkata: ‘Tidakkah engkau ridha (merasa puas) wahai Muhammad,
bahwasanya tak seorang pun dari umatmu bershalawat untukmu satu kali, kecuali
aku akan bershalawat untuknya sebanyak sepuluh kali? Dan tak seorang pun dari
umatmu mengucapkan salam kepadamu, kecuali aku akan meng-ucapkan salam
kepadanya sebanyak sepuluh kali?! (HR. Al-Nasâ’i dan Ibn Hibban, dari Abû
Thalhah).
Fadilah maos shalawat
nabi SAW
1.
Pikantuk
sedasa kasaenan saha dipundongaaken
dening rosululloh SAW.
2.
Dipunangkat
derajatipun dening Allah SAW.
3.
Dipundongaaken
dening para malaikat.
4.
Dipunampuni sedaya dosanipun.
5.
Dipuntebihaken
saking siksa kubur.
6.
Pikantuk
syafaat wonten ing dinten kiamat.
7.
Dipuncekapi
sedaya kabetahanipun.
Menika fadilah maos shalawat nabi SAW.
1.
Kautaman
shalawat
Dasaripun nalika maos shalawat nabi menika kedah dipun ucapaken dening piyantun muslim
saha piyantun mukmin wonten ing pundi kemawon saha wonten ing kahanan menapa
kemawon. Wonten ing kahanan nalika donga, satemah wosing waosan donga menika
kedah wonten waosan shalawat nabi ingkang saged dipun waos, wonten ing wiwitan,
ing tengahan saha pungkasan waosan kasebut. Menawi boten, satemah donga kasebut
tertahan ing antawisipun langit saha
bumi sarta boten wonten minggahipun barang sakedikipun.
Menika salah satunggaling tuladha pengaruh waosan shalawat terhadap kabetahan manungsa dhumateng
gustinipun. Shalawat nabi menika gadhah barokah, fadilah, paedah ingkang kathah
sanget saha ageng sanget kasiatipun sarta saged maringi kauntungan wonten ing
dunya saha akheratipun. Insya Allah sakinah mawadah warohmah saha sugeng fiddun
yaw al-aakhirah.
Ancasipun panyeratan menika inggih menika
1.
Kangge
njangkepi saha nglaksanaaken salah satunggaling parentah saking Allah SWT.
Supados kita asring shalawat nabi.
2.
Supados
pikantuk kamulyan saking Allah SWT saha supados syafaat saking rosullulloh SAW.
3.
Supados
pikantuk katresnan saking manungsa, katresnan saking rosululloh SAW, saha
katresnan saking Allah SWT.
4.
Kangge
mendekatkan diri ing hadirat Allah
SWT.
Kasiat wawasan shalawat kasebut inggih menika:
1.
Pikantuk
rahmat saking Allah SWT saha pikantuk syafaat saking rosululloh SAW.
2.
Pikantuk
pimpinan saking malaikat ingkang sae-sae, saged mencalaken dosa-dosa saha
nginggilaken derajat.
3.
Saged
nutupi kabetahan dunya saha akherat, pikantuk pahala ingkang ageng saha
slamet saking sedaya musibah.
4.
Pikantuk
karidhoan saking Allah SWT saha kasaksian saking rosuululloh SAW.
5.
Bebas
saking geni neraka saha saged nglampahi shirathalmustakhim.
6.
Pikantuk
kamenangan saking musuh-musuhipun saged nyuciaken manah saking sifat fanatik.
Sinten kemawon ingkang pikantuk sedaya paedah menika
supados asring maos waosan shalawat menika sakathah-kathahipun sasampunipun
shalat fardu kanthi istiqomah.
Saderengipun maos shalawat menika, langkung sae
dipunwiwiti mawi shalwat hajat 2 raka’at.
1.
Wonten
ing raka’at sepisan, sasampunipun maos surat al fatihah maos surat al ikhlas 10
kali
2.
Wonten
ing raka’at kaping kalih, sasampunipun maos surat al fatihah maos surat al
ikhlas 20 kali
Sasampunipun salam maos istighfar 100 kali, dipun
lajengaken maos shalawat menika sakathah-kathahipun.
BAB 3
PANUTUP
A.
Dudutan
Minangka manungsa ingkang sae, kita sami nyinauni
shalawat kanthi ngginaaken paedah social budaya, sejarah, sumber daya alam dsb.
Kangge ngaujudaken sedaya menika.
Satemah kita saged sesarengan aningali diri pribadi saha lingkungan sakiwa
tengenipun. Ingakang ugi angasilaken paedah woten ing sedaya bidhang
pagesangan.
B.
Saran
Supados para piyantun ingkang maos mliginipun para
muda mugi-mugi saking menika kita saged sami-sami mangertosi shalawat. Supados
masyarakat umum ugi linagkung sae wonten ing ngibadahipun satemah anggayut
ancasipun ingkang dipunkajengaken saha pikantuk ridho saking Allah SWT.
DAFTAR PUSTAKA
Ayyubi, 2011. Pintar
Ibadah Lengkap. Surabaya : Pustaka Agung Harapan.
Khalil, Ramli
Husein. 2004. 33 Shalawat Kepada Nabi SAW. Bandung : PT. Mizan Pustaka.
Fauz Noor,
2009. Berpikir Seperti Nabi, Yogyakarta : LkiS
Daniel, 2001. Seven
Theories of Religion, Yogyakarta : Qalam
Sumber
Internet
http://rahasiasholawat.wordpress.com/2011/01/29/lafadz-lafadz-shalawat-dan-penjelasannya/,
diakses pada tanggal 7 Desember 2013.
http://rahasiasholawat.wordpress.com, diakses pada tanggal 11 Desember
2013.
http://dzikrulhakim.wordpress.com,
diakses pada tanggal 11 Desember 2013.
Komentar
Posting Komentar